Dunaújváros Főiskola Üniversitesi Türk Öğrencileri Bekliyor

Türk Macar İşadamları Derneği ( TÜMİŞAD ) Başkanı ve DEİK - DTİK Avrupa Başkan Yardımcısı Osman Şahbaz ve TÜMİŞAD heyetini Dunaújváros Főiskola Üniversitesi Rektör vekili Prof.Dr. Rajcsányi-Molnár Mónika, Uluslararası İlişkiler Direktörü Dr. Gyöngyössy Katalin, Yabancı Öğrenciler Koordinatörü Vágó József,Macaristanda faliyet gösteren LongWhale yurtdışı eğitim danışmanlığı firması yetkilileri Serkan Bal ve Hüsnü Yesirci hazır bulundu,



Dunaújváros Főiskola Üniversitesi Türk Öğrencileri BekliyorTürk Macar İşadamları Derneği (TÜMİŞAD)  Başkanı ve DEİK - DTİK Avrupa Başkan Yardımcısı Osman Şahbaz ve TÜMİŞAD heyetini Dunaújváros Főiskola Üniversitesi Rektör vekili Prof.Dr. Rajcsányi-Molnár Mónika, Uluslararası İlişkiler Direktörü Dr. Gyöngyössy Katalin, Yabancı Öğrenciler Koordinatörü Vágó József, Dunaújváros Főiskola Üniversitesi bünyesinde kurulmuş kar gözetmeyen Ecotech Közép-Európai Innovációs és Technológiai Nonprofit Közhasznú Zrt. Vakfı Başkanı Virág László ve Başkan Yardımcısı Sófalvi István Üniversite kapısında sıcak ve samimi duygularla karşıladı.

Üniversite Senato toplantı salonunda gerçekleşen toplantıda; Rektör vekili Prof.Dr. Rajcsányi-Molnár Mónika Türk İşadamlarını Macaristan'ın kalbi Dunaújváros Üniversitesinde görmekten duyduğu memnuniyeti dile getirerek sözlerine başladı. Beş yıldır Türkiye ile ilişkimiz bulunuyor. Macaristan'da eğitim açısından güçlü, tanınan, AB içerisinde Erasmus proğramını çok yaygın ve aktif olarak uyguluyoruz. 

Türkiye'den Zonguldak Karaelmas, Bolu İzzet Baysal, Denizli Pamukkale, İstanbul Gelişim ve Mersin Üniversiteleri ile anlaşmamız bulunmaktadır. 1951 Yılında kurulan Üniversitemizde 3500 öğrencimiz eğitim görmektedir. Malzeme mühendisliği, Makine mühendisliği, Mekatronik mühendisliği,  İktisat, Ekonomi ve Eğitim Fakültelerimizde İngilizce ve Macarca eğitim vermekteyiz. Yabancı öğrencilerin ilk sırada tercih ettikleri okuluz. Çin, Kamerun, Ukrayna, İran, Finlandiya, İspanya, Almanya Brezilya, Portekiz, Afrika ve tabii ki de Türkiye'den öğrencilerimiz bulunmaktadır. 

AB standartlarında, modern, çağın ihtiyacına uygun iki katlı binalardan oluşan geniş kam püsümüzde, yüksek teknoloji ile donatılmış laboratuarlarımız, kütüphanelerimiz, tiyatro salonumuz ve anifimiz, konferans salonlarımız, eğlence salonlarımız, çok amaçlı spor salonlarımız, canlı yayın yapan TV ve radyo stüdyolarımız, öğrenci hotelimiz, 390 tecrübeli, dinamik öğretim görevlimizle başarılı ve yeşil teknoloji ile hizmet vermekteyiz. Macar Devlet Üniversitesi olan Üniversitemizde öğrencilerimize AB akreditasyonlu diploma  veriyoruz dedi.

Türk Macar İşadamları Derneği sosyal, eğitim ve öğretim konularında da heyecanlı, gayretli  ve duyarlı davranıyor.

TÜMİŞAD Başkanı Osman Şahbaz, işadamları olarak her zaman eğitimin ve öğrencinin yanında bulunduk. İki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunacak sosyal ve kültürel konulara destek ve sponsor olduk, olmaya da devam edeceğiz. Bugün Dunaújváros Üniversitesi ziyaretimizdeki maksadımız da budur.

Üniversitenizde birçok Türk öğrenci eğitim görmektedir. Bu ilişkileri daha da güçlendirmek ve üst seviyelere çıkartmak için buradayız. Üniveritenizi Türkiye tarafında temsil eden LongWhale Yurtdışı eğitim firması yetkilisi Hüsnü Yesirci'ye de teşekkürlerimi sunuyorum. Karşılıklı her iki ülke arasındaki öğretim görevlisi ve öğrencilerin sayısının artmasına katkıda bulunacağız. Türk Macar İşadamları Derneği olarak sosyal, eğitim ve öğretim konularında da heyecanlı, gayretli ve duyarlı davranıyoruz dedi. Sonrasında hep birlikte Üniversite kampüsü gezildi. Türk heyeti şehir içindeki üniversitenin, yüksek teknolojiyi üst seviyede kullanmalarına rağmen mimari yerleşiminin yeşillikler içerisinde insanın rahatlatan  ve dinginlik vermesine hayran kaldılar.  Medya iletişim ve mekatronik laboratuarlarındaki teknoloji üst  seviyede idi.

Sonrasında Üniversitede okuyan Türk öğrencilerle kampüsde eğitim ve öğretim hayatındaki konularda değerlendirmelerde bulunuldu. Sonrasında Türk heyeti Budapeşte'ye döndü.

Türk Macar İşadamları Derneği sosyal ve eğitim konularında da heyecanlı, gayretli ve duyarlı davranıyor.Öğrenciler Koordinatörü Vágó József ayrıca etkinlik için organizasyonu için LongWhale Yetkilileri Serkan Bal ve Hüsnü Yesirci'yi tebrik etti.

TÜMİŞAD heyetinde Başkan Yardımcısı Emin Altaç, Genel Sekreter Dr.Kamil Nas, İşadamları Hikmet Kadı, Tarık Tekeş, İhsan Mestek, LongWhale Firması yetkilisi Hüsnü Yesirci ve Serkan Bal, Mehmet Burhan Tekbaş hazır bulundu.

Yorumlar