Janos Martonyi: Macaristan Ermenistan’la diplomatik ilişkilerini normalleştirme arzusunda

Eylül 14, 2012 | 16:07 
Ermenistan’la diplomatik ilişkilerin normalleşmesi Macaristan diplomasisinin önceliklerinden biridir. Açıklama 13 Eylül’de gerçekleşen basın brifinginde Macaristan Dışişleri bakanı Janos Martonyi’den geldi.
Mertonyi ″Başbakanın kararı aynı zamanda hükmetin kararıdır., sonuç olarak bu konuda Safarov’un iade kararının hükümet mi yoksa başbakan tarafından mı verildiğini tarışmaya gerek yok″ dedi.
Politics.hu’nun verdiği habere göre; kendi olası istifasına ilişkin soruya Dışişleri bakanı bunun gündemde olmadığı yanıtını verdi.
Mertonyi, Ermenistan ve Macaristan ilişkilerinin normalleşmesi içn İsviçre’den yardım ricasında bulunfuğunu teyid etti.
″Ancak burada diplomasi anlamında aracılık söz konusu değil, İsviçre’li mevkidaşımla buluşmada ben bunu rica etmedim″ diyen Mertonyi,burada söz konusu olanın her tip yarıdım olduğunu belirtti ve Macaristan ermeni toplumunun da bu çerçevede yardım önerisi yapıldığını kaydetti.
Bakan aynı zamanda geçen tatil günlerinde  AB’deki gayriresmi temasları esnasında mevkidaşlarının yardımını rica ettiğini kaydetti, onların durumu anlayıp sorunun ″sorunun hassas mahiyetine″ vakıf olduklarının altını çizdi.

Yorumlar