Neden Macaristan ‘da Eğitim ?

Neden Macaristan ‘da Eğitim ?
  • 2004’te Avrupa Birliği üyesi olması
  • Yüksek kalitede eğitimi çok uygun fiyatlarda alma imkanı
  • İngilizce eğitim dili
  • YÖK Denkliği
  • ÖSS şartı aranmaması
  • Yaşam standartlarının rahat ve güvenli olması
  • Ortak geçmişten gelen Türk’lere karşı sempati
  • 1 saat 45 dakikalık mesafede olması
  • Schengen öğrenci vizesi ile tahsil boyunca Avrupa’da serbest dolaşım imkanı
Akademik işbirliği Ortaklığı’nın son verilerine göre, İngilizce olarak verilen eğitim programlarında, Macaristan Avrupa’nın en çok tercih edilen 6. ülkesi konumundadır. Macar diplomaları Avrupa’da ve dünyada yüksek itibar görmektedir.
Macar yüksek öğretim kurumları tarafından verilen lisans, yüksek lisans ve doktora dereceleri bütün Avrupa Birliği ülkelerinde kolayca tanınmaktadır. YÖK onaylı diplomalarla ilgili bilgiyi MEDAya ulaşarak temin edebilirsiniz.
Macaristan bugün, yüksek eğitimlerini Avrupa’da tamamlamak isteyen uluslararası öğrenciler için en popüler lokasyonlardan biridir. Her yıl ortalama 10,000 yabancı öğrenci ülkede eğitim hizmetlerinden faydalanmaktadır.
Siz de yüksek kalitede bir eğitimi, görkemli tarihi binalarda, daha uygun fiyat ve şartlarla, misafirperver Macar halkı arasında, sıcak bir atmosferde, ülkemize uçak ile  1 saat 45 dakika, araba ile 14 saat mesafedeki  bu sempatik ve medeni ülkedeokuyabilirsiniz…
Macaristan’da İngilizce Yüksek Öğretim
AB onaylı ve dünyaca tanınan  lisans programlarımız  1500€’dan başlamaktadır.
Macaristan’da Üniversite ve Kolej eğitiminden oluşan ikili bir sistem uygulanır.
Bazı kolejler üniversitelerle bağlantılı olup “ University College Faculties “ olarak anılır. Bir üniversite kolej düzeyinde eğitim programları da düzenleyebilir; Kolej programları da Lisans diploması verir.

“Üniversite”  eğitimi 3,5-4 yıl sürer (6 yıllık tıp bilimleri istisnadır); lisans diploması alınır; yüksek lisans ve doktora programlarına devam etme imkanı bulunur.
Macaristan 1999’dan bugüne Bologna Süreci’ne dahil olmuştur; hedef Avrupa Yüksek Öğretim Kriterlerinin oluşturulmasıdır. Bu sürece bağlı lisans ve yüksek lisans uygulaması 1 Eylül 2006’dan itibaren devam etmektedir.
kabul :Yabancı öğrenciler için Macar Yüksek Öğretim Kurumlarına 
  • Lise diploması veya çıkış belgesi
  • Transcript belgesi
  • En az 2 yıl geçerli pasaport
  • Sağlık raporu
  • CV
  • Ayrıca üniversitelerin giriş kabul evrakları, vize, seyahat sigortası,fotoğraf v.b..
  • Öğrencinin lise hayatındaki başarıları ve bazı rekabetçi sınavlardaki dereceleri de etkili olmaktadır.

Yorumlar