Macaristan''dan Suriyeli mültecilere yardım


Macaristan''dan Suriyeli mültecilere yardım

Suriye'deki iç savaştan kaçarak Türkiye'ye sığınan mültecilere Macaristan'dan yardım eli uzandı. Macaristan tarafından Suriyeli mültecilere dağıtılmak üzere gönderilen battaniye ve çarşaftan oluşan yardım malzemeleri Macaristan'ın Türkiye Savunma Ataşesi Zoltán Sallai ve Macaristan Fahri Konsolosu Bahaeddin Nakıboğlu tarafından Kızılay Doğu Akdeniz Bölge Afet Yönetim Müdürü Günay Savaşlı'ya teslim edildi. Yardım malzemelerinin Kızılay tarafından İslâhiye bölgesinde bulunan Suriyeli Mülteci Kamplarında dağıtılacağı öğrenildi.

Kızılay Doğu Akdeniz Bölge Afet Yönetim Müdürü Günay Savaşlı, uluslararası yardım kuruluşlarının Suriyeli mültecilere destek vermesi gerektiğini belirterek, "Macaristan tarafından gönderilen battaniye ve çarşaftan oluşan yardım malzemelerini Macaristan Türkiye Savunma Ataşesi Zoltán Sallai ve Macaristan Fahri Konsolosu Bahaeddin Nakıboğlu'ndan teslim aldık. Macaristan'a bu anlamlı desteklerden dolayı çok teşekkür ediyoruz. Bu malzemeleri hemen İslâhiye'de bulunan kamplarımıza sevk edeceğiz. Suriyeli mülteciler için Türkiye her türlü fedakarlıktan kaçınmıyor. Uluslararası yardım kuruluşlarının da çeşitli ihtiyaç maddelerinden oluşacak yardımlarını bekliyoruz." dedi.


2012-06-06

Yorumlar