Budapest University Of Technology And Economics (BME) BUDAPESTİ MÜSZAKİ ÉS GAZDASAGTUDOMANYİ EGYETEM


Budapest University Of Technology And Economics(BME)
BUDAPESTİ MÜSZAKİ ÉS GAZDASAGTUDOMANYİ EGYETEM

1782 yılına dayanan kökleri ile üniversitenin strüktürel gelişimi ve bugünkü ismini alışı 2000 yılında gerçekleşmiştir. 1984 yılından bugüne İngilizce dilinde de eğitim vermektedir. Dünya üniversite sıralamasında ilk 500 içindedir (2008-2009 yılı webometric ranking 307.sıra)
Dennis Gabor (Fizik), George Hevessy(Kimya), Eugen Wigner(Fizik),Györgyi Olah(Kimya), Janos Harsany(Ekonomi) gibi Nobel ödülü sahipleri; John Von Neumann( Bilgisayarı bulan), Ernö Rubik( dünyaca ünlü Rübik Kübün mucidi), Donat Banki (karbüratörü keşfeden mucitlerden biri), Dénes Mihalyi ( Televizyonu bulan mucitlerden biri)..vs. isimleri üniversitenin gurur kaynaklarından isimlerdir.
110 departmanı ve kurumu kanalıyla sekiz fakültede eğitim verilmektedir. 1100 eğitmen, 400 araştırmacı, çok sayıda misafir uzman ve  eğitmen üniversitenin eğitim ve araştırma hayatını oluşturmaktadır.14 000 öğrencinin eğitim aldığı üniversitede 50 ülkeden yaklaşık 800 yabancı öğrenci eğitim görmektedir.
Üniversitenin mühendislik programları İngilizce, Almanca, Fransızca veya Macarca olarak yürütülmektedir.
Araştırma ve Uluslararası ilişkilere çok önem veren kurum Avrupa ve A.B.D başta olmak üzere 100'den fazla üniversite ile resmi anlaşmalı işbirliği sürdürmektedir. Bu ortaklıkların bir kısmı araştırma içerikli iken diğerleri fakülte ve öğrenci değişim programlarını içermektedir. Üniversite profesörleri ayrıca yüksek eğitim ile ilgili birçok uluslararası organizasyonda lider konumda varlık göstermektedir.
Kampüs: Üniversitenin 1892-1898 yıllarında inşa edilen binaları 1987 yılında UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesine girmiştir.
İngilizce olarak eğitim verilen programlar:
Hazırlık kursları:
Yeni öğrencilerin tümü akademik eğitimleri öncesi bir yerleştirme sınavına girer. Sınav sonuçlarına göre öğrenciler 1.sınıfa başlamaya hak kazanabilir veya aşağıda belirtilen İngilizce eğitimli hazırlık kurslarına devamları tavsiye edilir:

Yorumlar